نحوه طراحی روف گاردن

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


نحوه طراحی روف گاردن

نحوه طراحی روف گاردن

طراح باغ، امیلی ارلام، که مسئول باغ بام باشکوه در پلیمزول کینگز کراس بود، نکاتی را برای طراحی باغ پشت بام به همراه ایده‌های طراحی از آرشیو ما ارائه می‌کند.

طراحی یک باغ پشت بام، جایی که گیاهان به طور طبیعی رشد را انتخاب نمی کنند، تجربه ای کاملا متفاوت از طراحی باغ روی زمینی است که گیاهان زیادی در آن رشد می کنند. نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می توانید گیاهان را به آنجا ببرید، آیا آنها در محیط زیست زنده می مانند و آیا برای این چنین فضایی خیلی بزرگ می شوند؟

یکی از اشتباهاتی که من فکر می کنم مردم با باغ های پشت بام مرتکب می شوند این است که به اندازه کافی جاه طلب نیستند. اگر به یک باغ موفق فکر می کنید، گیاهان زیادی وجود خواهند داشت که الگوها، سایه ها و مناظر خلاقانه می سازند. شما می‌خواهید همان جلوه‌ها را روی تراس پشت بام ایجاد کنید، بنابراین چند گلدان در لبه تراس این کار را نمی‌کنند و همیشه مانند مجموعه‌ای خطی و آرام از گیاهان به نظر می‌رسند. برای تراس پشت بام پلیمزول ، فضا را قطع کردیم تا نماهای طولانی و اتاق های باغ ایجاد کنیم. ما همچنین از کاشت لایه ای با کاشت های با ارتفاع های مختلف استفاده کردیم. من فکر می کنم این یکی از عناصری است که بیشترین موفقیت را داشت.

برای تراس پشت بام موارد عملی زیادی وجود دارد که مهمتر از آن وزنی است که می تواند تحمل کند. شما می توانید وزن سطح کاشت خود را بر حسب متر مکعب خاک اشباع محاسبه کنید زیرا این عنصر سنگین ترین عنصر است. جای تعجب است که خاک چقدر باید کم عمق باشد تا از حد مجاز وزن تجاوز نکند. بقیه قسمت های کاشت را می توان با یک محصول سبک وزن مانند LECA پر کرد. ظروف باید از جنس استیل 3 میلی متری با کیفیت و کاملا گالوانیزه باشند تا زنگ نزنند.

 آنها را می توان با رنگی ملایم پوشش داد که به جای برجسته شدن، با هم ترکیب می شوند . این گیاهانی هستند که می خواهید در نهایت از آنها استفاده کنید.

تراس های پشت بام اغلب دارای یک کف معلق هستند که به این معنی است که آب می تواند از سطح کف عبور کند و به سیستم زهکشی زیرین برسد. این بدان معنی است که سنگ یا چینی به عنوان یک انتخاب کف کاربرد دارد. من سعی می‌کنم ظروف چینی را انتخاب کنم که با تابش نور خورشید و درخشان شدن آن، خیلی روشن نباشد. تخته عرشه کامپوزیت ماندگاری بالایی دارد و احتیاج به نگهداری کمی دارد.

مهم است که باغ را آماده کنید تا به محض اینکه هوا اجازه دهد، از آن لذت ببرید. شما به مقداری صندلی و کمی سایه نیاز دارید. یکی از چیزهایی که همیشه به آن فکر نمی‌کنید باد است، بنابراین باید مکانی را پیدا کنید که در صورت امکان نسبتاً سرپناه باشد. نکته دیگری که باید در مورد آن فکر کنید این است که تراس های پشت بام و بالکن ها اغلب از داخل مشاهده می شوند و بنابراین ایده خوبی است که گیاهان را مستقیماً به سمت پنجره ها بیاورید تا حتی بدون بیرون آمدن احساس کنید که در بخشی از باغ هستید.

بهتر است گیاهان مدیترانه ای را انتخاب کنید که در محیط خشن یک فضای خشک و گرم و بادخیز استفاده می شوند. گیاهانی را با برگ های کوچک انتخاب کنید که به باد اجازه عبور بدهد. من اغلب متوجه می شوم که اسطوخودوس، سانتولینا (سانتولینا درختچه ای همیشه سبز هست که خاستگاه آن نواحی معتدل تا گرمسیری است.) گیاهان این جنس به راحتی از نواحی سرد و خشک تا گرم و مرطوب رشد میکنند ، علف ها و گیاهان نیز خوب عمل می کنند.

 انباشته کردن سیانوتیس (این گیاه دارای ساقه های آویزان میباشد. نوک ساقه ها بطرف بالا برگشته برگها برنگ سبز در قسمت تحتانی آنها ارغوانی هستند. شکل برگها تخم مرغی و رنگ گلها بنفش متمایل به آبی است.)برای رنگ های اولیه و برای شکستن خط گلدان های مستطیلی خوب است.

 زنبق های کوتاه نیز انتخاب خوبی هستند. فراموش نکنید که گیاهانی را انتخاب کنید که از گلدان ها بیرون بریزند یا آویزان شوند تا خطوط مستقیم را بشکنید و همه چیز کاملاً طبیعی به نظر برسد.

اغلب محدودیت‌هایی در ارتفاع یا وزن چیزی که روی تراس قرار می‌دهید وجود دارد، بنابراین ایجاد حریم خصوصی دشوار است. بهترین راهی که من پیدا کردم این است که گیاهانی را تهیه کنم که خوب و وسیع رشد کنند.

به نظر می رسد گونه های پیتوسپوروم (درخت یا درختچه‌ای از جنس بزرگ پیتوسپوروم، متعلق به خانوادۀ میخک زینتی، بومی آسیا، افریقا، و استرالیا. از میان گونه‌های استرالیایی، برخی در نواحی جنگل‌های پرباران یافت می‌شوند و گونه‌ای دیگر نیز در نواحی خشک می‌روید. گونۀ میخک زینتی در ایالات شرقی رشد می‌کند و گل‌هایی زنگوله‌مانند و کرم‌رنگ، و میوه‌هایی نارنجی دارد. گونۀ هندی میخک یا میخک درختی، با نام علمی میخک هندی، با گل‌آذین چتر سفید و معطر در ایران کاشته می‌شود. خاستگاه این گیاه ژاپن و آسیای جنوب شرقی است.) این کار را به خوبی انجام می دهند و به باد مقاوم هستند. می توانید نهال آنها را بکارید و به سرعت یک درختچه بزرگ ایجاد می کنند. همچنین کاج ها انتخاب خوبی برای غربالگری همیشه سبز هستند.

امیلی ارلام برای ایجاد یک باغ آرام و منزوی با مناظر دراماتیک در یک تراس طبقه سیزدهم متعلق به یک آپارتمان پنت هاوس در ساختمان پلیمزول در کینگز کراس، بر چالش های مختلف غلبه کرد. منطقه غذاخوری دارای یک سیستم کاشی خطی سفارشی ساخته شده توسط شرکت Kinley و کاشی های کف چینی از شرکت Alfresco Floors است.

نیمکت هایی در اطراف گلدان ها تعبیه شده است تا نشیمنگاهی ساده داشته باشند.

این پنت‌هاوس منهتن با مساحتی نزدیک به 650 متر مربع و همچنین بیش از 300 مترمربع فضای بیرونی به لطف یک تراس پیچیده و دسترسی به پشت بام خصوصی، دقیقاً تمرین کوچک‌سازی برای زوج‌هایی که پس از ترک فرزندانشان به آنجا نقل مکان کردند، نبود. خانه، اما تغییر کاملی در سبک زندگی و زیبایی شناسی خواهد بود. تراس پشت بام دارای مناظر تماشایی از خط افق است که با کاشت سرسبز در اطراف لبه ها نرم شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در جمعه 6 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco